onsdag 18. juli 2012

På gjengrodde stier

Det er tolv år siden vi kjøpte småbruket utenfor byen nå. Da var selve hagen overgrodd, men slalomløypa ved siden av huset var fremdeles i bruk, og det ble ryddet. Nå er hagen ikke mer enn uryddig, men alt det andre bare gror igjen.

Det er snart ikke mulig å gå tur i skogen. Der det er gammel skog er det greit, der holder de forskjellige vekstene hverandre i sjakk, men der det var åker og eng, eller slalomløype, der vokser olderskogen opp i ei farlig fart. Sauene er det ikke store hjelpa i, de tar hverken older (or) eller gran. Her skulle det vært geiter!

Naturen prøver alltid å ta tilbake det vi har kultivert. Bildene er fra en tur i skogen. Tømmerstokken ligger der det en gang var et hjem. Grinda er det sjelden noen går gjennom.

Twelve years ago we bought our country house, it has once been a smallholding, etablished avround 1795. Parts of the house is as old as that, surely, other parts are newer. The garden was overgrown with cherry trees and raspberry. Now it is an untidy natural garden, but the forests are creeping nearer and nearer.

It is a lot og work to keep it away.Where it once upon a time were fields, New trees are growing nearly as fast as bamboo. Fortunately, in the old forest, the vegetation is more in balance.

The nature will always want to take what we have cultivated back again. The timber were part of a home a kong time ago.

4 kommentarer:

  1. So true. It's lovely to see your part of the world through your eyes. Thanks. Carole

    SvarSlett
  2. Hei Lise :) Jeg har også ett likt hode. Litt makabert, men også vakkert. Naturen er vakker, men den vokser raskt. Jeg har to hus og to villhager, det er jeg ikke helt fornøyd med men tiden strekker ikke til... og villblomster er jo også vakkert. Jeg ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Jeg tok skallen i oppvaskmaskina. Den beholdt heldigvis de fine fargene. Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til men fin er den

    SvarSlett
  4. i hadn't expected so much lovely nature here, today... like i'm walking through your gardens...!
    i'm here on a mission though!

    i'm happy to invite you to next weekend's drawing challenge {28-29/07}. you may find the theme intriguing. love to count you in!... n♥
    drawing challenge

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!