søndag 11. september 2011

Kari i Kopperå

¨For en stund siden, et til to år kanskje, var det ei hyggelig dame som hadde antikvitetsbutikk i Meråker sentrum. Hun hadde alltid mye fine varer, ikke "retro", men antikviteter. Mye fine tekstiler blant annet. Og så var hun plutselig borte. Men tenk, i sommer fant jeg henne igjen. Hun hadde hengt opp en liten plakat på Handelsforeninga. Nå har hun butikk i de gamle lokalene til smelteverket i Kopperå, og det er bare å ringe, så åpner hun butikken. Jeg anbefaler alle som har mulighet, til å gjøre nettopp det. Utvalget er stort, og prisene gode for oss som handler. Stort sett kjøper hun inn varene på auksjoner i Sverige. Bildene jeg tok ble ikke veldig gode, men kan likevel fortelle noe om det fine utvalget.

A while ago, there was a very nive antiquity shop in Meråker, and then it disappeared. I missed it very much. But then I found her again, she had moved her shop to another place. She opens her shop on request.

Kari Haugen, tlf 908 83 189





7 kommentarer:

  1. Bild nr 2 er underbar! (Sekretär heter det på svensk, vet ikke hva det heter på norsk?)

    SvarSlett
  2. Det heter sekretær på norsk også. Sannsynligvis er den svensk, siden hun handler der for det meste. Kopperå ligger i Meråker kommune, som er like ved Storlien i Åre kommun

    SvarSlett
  3. merkelig med gjenstander... denne 60tallets telefon minnet meg om en gamle tante... og de to blå boller oh! de er fine de : )

    SvarSlett
  4. Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg garantert ringt henne! Likte spesielt lampa med rosa kuppel. Jeg liker generelt skatter. Alt. Jeg vil alltid ha alt. Bra jeg ikke er stinn av gryn, flaks egentlig!

    Når det gjelder Figgjo-postkort var det en veldig god idé. Jeg tenkte å selge noen av de mer populære koppene som små A5 enkeltmotiver også, men postkort var slett ikke dumt. Slett ikke dum, du!

    SvarSlett
  5. Åh vad fina saker hon säljer, en sån där vacker kristallkrona står på min önskelista:)

    Ha en trevlig vecka Lise!

    Klem Jenny/Hemma på Kråkered

    SvarSlett
  6. Her var det mye lekkert :)
    Skulle gjerne tatt meg en tur dit.

    SvarSlett
  7. Jag önskar mig en sådan där fin gammal kristallkrona!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!