onsdag 16. februar 2011

Harens år III

I år er det harens år i kinesisk astrologi. På engelsk The Year of the Rabbit. Og ikke nok med det, i år er det metallharen sin tur. Det som kjennetegner en hare er at han er rolig og behagelig, men gir seg ikke. Hva menes med det: En skikkelig stabeis i pen innpakning? Smilende jernkvinne/mann? Ja, ja, jeg bryr meg egentlig ikke om astrologi i det hele tatt, jeg. Men synes likevel det er artig å nevne dette med harens år, siden jeg er så opptatt av harer. Se forøvrig Harens år, Harens år I, og Harens år II


Forrige helg, da jeg gikk på ski i Meråker, bestemte jeg meg for at jeg ville ta bilde av harespor, hvis jeg fant noen. Jeg har aldri i hele mitt liv sett så mange på en gang! Enten var det for at jeg aktivt så etter dem, eller så er det fordi det er harens år i år. Hadde jeg vært harehund, hadde jeg vel fått hjerteattakk av ren opphisselse.

2 kommentarer:

  1. Du har virkelig slått til med kameraet nå! Det nest øverste bildet er, i tillegg til å være en fin illustrasjon på harens ferd i skogen, helt nydelig! Sånn skog liker jeg :)
    Gertrude

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, Gertrude! Jeg har tatt en del bilder i det siste, og plutselig er det artig igjen.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!