tirsdag 23. august 2011

Eit nytt og betre liv?

I dag skal eg byrja eit nytt og betre liv, trur eg...
Høsten er jo her, med blanke ark og fargestifter til. Nu skal alt bli så meget bedre. Jeg skal ta skeia i ei anna hånd, ikke minst skal jeg selv bli så mye bedre på alt. Mitt nye døgn vil se noenlunde slik ut:

1/2 time gange til jobb
7 1/2 time jobb
1 time spising: frokost, lunsj, middag , selvsagt bare sunn mat
1/2 time gange hjem
1 time lesing minst
1/2 time broderering (kanskje får jeg ferdig juleduken?)
1 1/2 time tv-titting, hvis det ikke er noe skikkelig, skal jeg se på DVD, slutt med all zapping
2 timer husarbeid
1/2 time rydding i bladbunken
1/2 time kontakt med venner (gjennomsnitt)
1/2 time trening på treningssenter  (gjennomsnitt)
10 minutt på internett: Facebook, blogg, nettbutikker, generell surfing
10 minutt koping (gjøre ingenting)
10 minutt telefonprating
8 t. søvn (i rent og pent soverom, utluftet i god tid)

men i dag......







To day I will start a new and better life, I think...
The autumn is here (school has started), it is a new beginning, everything are going to be better now, even me. My new 24 hours ehem, around 24 hour scedule will be something like this:
1/2 hour: walking to my job
7 1/2 hour: work
1 hour eating: breakfast, lunch, dinner, of course only healthy food
1/2 hour: walking from my job
1 hour reading
1/2 hour embroidery (I will try to finish my new tablecloth with x-mas motif)
11/2 hour in front of the telly. If there is nothing to look at, I will put on a DVD, no zapping any more
2 hour housework
1/2 hour tidying in my stacks of interiour magazines
1/2 hour with friends
1/2 hour at the gym
10 min at the internet: facebook, blog, surfing
10 min in the phone
10 min of nothing
8 hours sleep

But to day....

8 kommentarer:

  1. Og det blir sånn cirka en halv time mer hvert døgn, lever du på forskudd? Eller utvider du døgnet til 24 1/2 time? Er mange som ønsker seg det!

    God kveld!

    SvarSlett
  2. du må virkelig sette mere tid til blogging- du må tenke på medmennesker og og ikke bare på deg selv! ; )

    SvarSlett
  3. Haha! Ja, og så bruker jeg alltid mer tid til ingenting! Jeg er kjempegod på å glo i veggen. Og ja, jeg visste igrunnen at regnestykket ikke gikk opp...

    SvarSlett
  4. Jeg ble først veldig imponert, men deretter litt bekymra - 10 min til PC? Ideen din var morsom, å lage et budsjett over tiden. Dette blir spennende... Jeg skal jobbe hjemme onsdager,men nå sitter jeg her med kaffen - nei, nå må det jobbes :) Ønsker deg en finfin dag :)

    SvarSlett
  5. He, he .... jeg hadde mest sans for de 10 minuttene til koping, internett og telefon *S*
    Eller så kan du igrunnen sitte der og vente på at det kommer en økt på programmet du liker. Så tett som det var.
    Ellers så kan du ta alle øktene i morgen.
    Ellers så kan alle bloggedamer hive seg på et slikt forbilledlig program.
    Ellers så kan de vente til i over-i-morgen..... :-)
    Liv - som egentlig er Blått til lyst, porselensdama, men som er tvunget til en anonym tilværelse etter at blogge-monsteret påstår at google-kontoen min er riv-rav-ruskende gal når jeg vil kommentere på enkelte blogger argghhh!* :-(

    SvarSlett
  6. Dette var vel et slags ønskeprogram. I går var jeg på jobb, riktignok gikk jeg frem og tilbake, og spiste middag, og så kom jeg meg aldri opp av sofaen etterpå. Det ble mer enn 10 min på PC ja..

    SvarSlett
  7. Hehe...Lise: kjolen kjem! Eg klarte ikkje å bestemme meg for bilde idag, så eg bytta etter ei stund... Lenge leve kvardagsambivalensen..;-)

    Ser eg har ein bloggpost å lese her! Nytt og bedre liv..? Imponert:-)

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Skal si du har tett dagsprogram! Likte spesielt godt at du skal rydde 30 min i bladene dine hver dag.. hahaha!

    Når det gjelder vår felles utsøkte smak for porselensserviser må jeg si jeg blei overraska da du skreiv at koppene til "Good Morning" faktisk finnes utenfor det éne bildet jeg har finni på nettet. Det gir meg håp for fremtidens skattejakter.

    Å, nå ser jeg at du har sortert blogglistene dine i kategorier, for en lur idé! Nå skal jeg jammen snoke litt i favorittene dine.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!