onsdag 10. august 2011

Kjerringer- jeg trenger råd!

Riktig gjettet, kjerringråd! Nå er det jo slik at vi knauser mitt liv, og positivt skal det stort sett også være. Nå ja, bakgrunnen for dagens innlegg er ikke helt positvit, men det er vel positivt at jeg ber om råd? Det har seg slik at like etter at jeg var på do i dag tidlig, det gikk strålende nok, det var ikke det, ja så måtte jeg på do igjen. Det kjentes som hele Nordsjøen presset på og ville ut, men nå jeg endelig fikk senket legemet med riktig ende ned på doringen, så kom det ca 1 1/2 dråpe. Den fikk jeg skviset ut, og slik gikk nå dagen, med vekselsvis Nordsjøfølelse og dråper. Jeg forhørte meg med det som fantes av kjerringer på jobb, og fikk det rådet av en av mine kollegaer at jeg skulle ta tranebærskapsler, og drikke så mye appelsinjus det er mulig å få i seg. Rådet hadde hun fått av en blond eiendomsmegler, men jeg tror ikke det har noe særlig med saken å gjøre. Ok, det har jeg nå gjort. Andre råd? Jeg har ikke lyst på ny antibiotikakur, det er ikke så lenge siden sist. Jeg venter i alle fall til i morgen før jeg ringer legen min, så her sitter jeg og er villig til å prøve nesten hva det skal være.

Hello ladies, can you help me? I am asking for advice, I do not want to see my doctor, but I think I have what is called cytitis in english. I have to run to the loo all the time, it feel like the entire North sea is threathening to come out, but when I am at the loo, it is without any results. When I am talking about this little room, look at my loo pictures from Scotland, the two last ones are from Norway:



Spice restaurant, Aberdeen, formerly church.
The ladies room is behind the books



From Waterstones at Trinity Center, Aberdeen
I love the book cafe there, not the loo


The plumbing was rather interesting


A reminder...


Written on the door at Thunderstone house, Elgin


From the Statoil gas station in Folldal, Norway


Se også dette innlegget, det virker som jeg er en smule interessert i doer/ See also this post, it seems I am interested in toilets: her/here

4 kommentarer:

  1. Lise : fortsett med tranebærskapsler sammen med vitamin c tapleter ( de som utløses i vannet ) fortsett med det noen dager ( og ta flere enn det står på pakken ) ... det har i allefall virket på meg ; ) lykke til

    SvarSlett
  2. tranebær kapsler altså- en eller to tabletter med vitamin c i vanet er det nok- også flre ganger om dagen ( man får ikke noe vondt av det likevel) håper dette går bra : )

    SvarSlett
  3. Tranebær virker. Juicen treng du ikke - men få ned så mye vann du bare makter, liter på liter. Sjokkdose med tranebær til å begynne med, minst 3. Så 2 i slengen med 3 - 4 timers mellomrom. Overdose i 3 dager. Gå så over til den dosen som står på glasset. Men - er ikke de verste symptomene borte etter 1 og en halv dag - så må det bli antibiotikakur. Hilsen erfaren

    SvarSlett
  4. Jeg ler. Ikke av at du trenger råd. Heller ikke av hva du trenger råd for. Jeg har ikke engang et råd å gi. Det jeg ler av er rett og slett det du skrev om at rådet kom fra en blond eiendomsmegler. Herlig betydningsfull irrelevant detalj! Artig interessefelt for øvrig; doer ;)

    Tror nok jeg skal bestille den TV-serien du anbefalte. Vi elsker nemlig å ha gode serier på lur. Noe å glede seg til mørke høstkvelder.

    Det er mulig jeg er uoppmerksom, men har du fortalt hvorfor du har vært så mye i Skottland?

    Jeg elsker også bokhandlerne (butikkene, altså) der borte. Det er likesom ikke helt det samme her hjemme. I alle fall ikke her i fjorden...

    Likte også tanken på "price per wear"!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!