tirsdag 7. februar 2012

Vinteren har sine fordeler !

Vinteren har sine fordeler også, når man ser bort fra panserisen som legger seg i og over Trondheim og forårsaker alt for mange beinbrudd av ymse slag, eller at det er for surt, eller for kaldt eller et eller annet det er for lite eller for mye av. Ikke minst; det er kosl'li med peis. Endelig har vi fått installert en skikkelig rentbrennende vedovn her i huset. Det er så godt med skikkelig vedvarme. Men det beste, det er vinterlyset. Og ja, flotte silkeføreskiturer, men det har jeg ikke hatt ennå. I helga var det for kaldt.

Jeg tar stadig vinterbilder, og da jeg fikk ny telefon med nye muligheter, gikk jeg litt amok. I huset i skogen kan det bli temmelig kaldt, da vi våknet på søndag var det 17 veldig kalde grader, og soveromsvinduet mitt så slik ut. Kaldt, men vakkert! Og ha meg unnskyldt for rammene rundt bildene, jeg gikk meg litt vill i mulighetene for effekter. Ja, jeg har juksa litt med bildent også da... I alle fall, ha en riktig fin kveld

The winter has it's lighter sides, when you are not too occupied with the cold, and the ice, and too much snow, or too much of almost everything. A nice thing thou is our new stove, it gives a lovely warmth in the house. The very best thing about the winter is the light. I am taking winter photos all the time. We have a house outside the town, it is old (the oldest part is probably from  1795). It is a good house, but it can be terribly cold there. When we wake up on sunday, it was -17 (celcius). What you can see here is the bedroom window. Beautiful, but cold... Have a nice evening!




10 kommentarer:

  1. Dette var et nydelig bilde!! Det kan være morsomt å teste ut effekter. Nå om dagen tester elevene mine ut effekter i photoshop på skolen, det blir lett vakre, grafiske og maleriske utrykk med gode foto som utgangspunkt - morsomt å leke litt ja :)

    SvarSlett
  2. Vakkert bilde:) 17 kuldegrader ER kaldt:) Liker vinteren også jeg:) men snart er det vår, etter påska kan snøen smelte og Leirfivelen ta over:)
    Trine:)

    SvarSlett
  3. Det var et utrolig flott bilde! Ser ut som et maleri, spør du meg.... Frostroser på vinduene er nydelig, men jeg kan godt unnvære kulden som får det til å bli slik. Er heller ingen skientusiast så egentlig kan jeg godt unnvære hele vinteren.... ;-)

    SvarSlett
  4. Brrrrrrrrrr that looks VERY cold to me! I love my central heating.

    SvarSlett
  5. Hej Lise!
    Vilken vacker bild och vad mysigt det låter med er vedspis:)

    Ha en trevlig eftermiddag,

    Klem Jenny

    SvarSlett
  6. bildet er fantastisk! jeg er glad du går amok med det nye mobilen din Lise ; )

    SvarSlett
  7. Klart vinteren har sine fordeler! Morsom lyd under skoa, man kjenner seg frisk når man kommer inn med røde kinn pluss ekstra kos under pleddet og foran peisen, fascinasjonen over snørr som stivner i nesa. 17 minus er likevel litt for kaldt, holder med 2-3.

    SvarSlett
  8. Vinteren har mange fordeler, særlig når sola titter fram og reflekterer seg i snøen og lager et skimmer av diamanter. Jeg liker også akinga, skigåing og varme i peis inne mens det er kaldt ute, å, det er deilige dager. Men jammen godt også at det blir varmere om litt og at krokkusene snart skal spire. Jeg begynner også å lengte mot vår på denne tida :)

    NYDELIG bilde!

    Ønsker deg en herlig torsdag. Snart helg:)
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. Idyllisk vintermotiv :)

    Du, jeg KAN være tålmodig når jeg venter på noe godt!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!