søndag 29. april 2012

På nærbutikken i Umbria

Å gå på nærbutikken i Umbria er nokså annerledes en hjemme, særlig når det kommer til utvalget . Her er allerede de første vårgrønnsakene på plass, og vi har enda ikke mai. Og hvilke grønnsaker! Selv om kongen ikke kommer, skal vi ha artisjokk til middag i dag . Og asparges. Og vaktel kokt i vin. Vi har det kongelig. Heisann Montebello

To ho shopping in Italy is quite different from home; here the first vegetables of the year already has arrived. To day we shall have aspargus with butter and lemon, and artichoces , and braised quails for dinner. All bought at the local Coop .

8 kommentarer:

  1. Artisjokkene er kunstverk. Nam nam artisjokkhjerte

    SvarSlett
  2. Artisjokkene er kunstverk. Nam nam artisjokkhjerte

    SvarSlett
  3. gorgeous shots of delicious veggies, hmm, enjoy! x

    SvarSlett
  4. I love artichokes they are so sculptural and make lovely photos. Enjoy your meal. Our asparagus has just come into season, enjoy it whilst it is here.

    SvarSlett
  5. ikke bare så det sunt og godt ut det er det jo også ;)))) -og nå fikk jeg så innmari lyst på asparges.....

    kos deg videre, herlige vår itrøndelag!!

    SvarSlett
  6. Herlig! Herlig både for øyet og ganen :) Kooos deg :)

    SvarSlett
  7. Jeg elsker artisjokker! Kanskje mest å se på, men jeg synes de er gode også.
    Jeg har faktisk dyrket fram et par i hagen min for noen år siden. -Da utforskertrangen i hagen var på sitt sterkeste.
    Bildene dine fra Italia er så fine. Det ser ut til at det var en spennende og koselig tur!

    Takk for gratulasjoner på bloggen min. Det er veldig stas med ny, snill og god mann!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!