lørdag 7. april 2012

Skatter fra før

Jeg har tatt vare på tingene mine, det skal jeg ha. Og jeg har god hukommelse når det gjelder ting; jeg husker gjerne både hvor og når jeg har fått eller skaffet meg ting. Derfor er det litt rart at jeg ikke husker når eller av hvem jeg har fått pyntekatten med ekte pels på, antakelig kanin. Jeg var sikkert rundt ti år da jeg fikk den. Og om den ikke har større verdi for omverdenen så synes jeg den er kjempefin. Jeg tror jeg fremdeles ser den med tiåringens øyne.

I have never been good at throwing away my things, so I still have a lot of my childhood treasures with me. Usually I will remember both who gave me and when I got my things, but that is not the case with my furry china cat. I belive I was around the age of ten when it was given to me. I still find it beautiful, the reason may be that I am looking at it with eyes still ten years old.




9 kommentarer:

  1. Å, så nusselig den var, da :)

    SvarSlett
  2. Hei! Katten var jo utrolig søt da! Jeg skjønner godt at du blir glad(og ung til sinns) av å se på den :) Tusen takk for tips. Jeg har funnet artikkelen i Skøna hem, superfine lamper! Dette nettestedet førte meg videre til nye miniatyrbutikker i Sverige. Ja, dine tips kan koste meg dyrt... nå får jeg lyst til å starte på dukkehus nr. 2. Men det kan jeg vel ikke prioritere nå. I dag har jeg bestilt meg nytt Ikea-kjøkken til sommerhuset i Lofoten, snart reiser jeg en uke til Porto i Portugal med elever og 30 juni skal jeg delta på en utstilling med keramikk på Vestlandet. Men jeg er kjempeglad for at du stadig åpner øynene mine, takk!! Huset i skogen ser svært "beroligende ut". Jeg ønsker deg en fortsatt finfin påske Lise :)

    SvarSlett
  3. I've never seen a furry china cat like this one. Have you checked it on Ebay? It's awfully cute Lise.

    SvarSlett
  4. great nostalgia, interesting memory gaps, no?

    i would like to invite you to the drawing challenge on the weekend of april 14-15th, and would very much like you to join.
    come and have a peek at this.
    in the meantime,
    n♥
    and happy sunday!

    SvarSlett
  5. Lille katte-kanin er så søt! Fint at du har tatt vare på den, den fortjener å stå på pidestall.

    SvarSlett
  6. Fantastisk pusekatt. Det er så rart hvordan man kan se ting på samme måte som man gjorde da man fikk dem som små, samtidig som man skjønner at det er nettopp det man gjør. To typer blikk på samme ting- og helt klart at en tiåringsblikk ser ting bedre enn en voksen! ;)

    SvarSlett
  7. så søt ;) har endel ting fra barndommen jeg goså og det merkelige var at ejg drev å skrev årstall og pris på tingene...måtte le her i påska da jeg tok frem en høne det stod; kjøpt på Vattøy kr 12,- 1972 Hihi, de siste årene har ejg slutta med dette da men et artig minne ;)

    Takk for kommentar inne hos emg, nå skal jeg legge meg til som følger her slik at ejg finner deg igjen ;) Fiiin gårdsvei du har forersten,misunner deg den ;)

    SvarSlett
  8. Det var igrunnen veldig rart, du. At du ikke husker på hvilken måte du fikk denne skatten. For det er jo slikt vi husker. Hvor myk og nydelig spesiell den var, hvordan alle rundt oss misunte oss denne katten. Ikke at jeg har maken, men jeg kan leve meg inn i det *S*
    Dessuten måtte jeg smile litt i barten. Våre innlegg nettopp nå handler begge om knuselige saker, men vi har tatt det helt ut på hver vår kant....
    Kanskje jeg får lage et innlegg om en skatt jeg har neste gang. Skatten er liten figur laget av mange små skjell. Fantastisk *S*
    God uke til deg - nå snør det her også .... Liv

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!