torsdag 24. mars 2011

For spesielt interesserte


















Foto: Thomas Laupstad

Norge må være et land for spesielt interesserte. Nå har vi hatt fem måneder med vinter i Trøndelag, gjev eg var i eit varmare land! Jeg glemmer ikke en gang jeg kom med buss fra Romsdalen, og skulle ta tog fra Oppdal, det var omtrent som i dag værmessig, kanskje bare enda kaldere. Da traff jeg ei venninne som opprinnelig kom fra Setesdal, "Noreg er ikkje for menneskje", hilste ho meg med. Jo da, men for spesielt interesserte, det kan man vel si.

Hver palmesøndag var det søndagsskolefest på bedehuset der jeg vokste opp. Vi var flinke og opptrådte med dikt og sang. En gang var været slik som i dag, og diktet jeg skulle lese startet slik:
"Ser du våren holder inntog i vårt vakre fedreland". Ute var det snøstorm, og fra bilen og inn ble det iskalde strømpebuksebein. Jeg tror nesten ikke jeg har vært så flau i hele mitt liv, som da jeg leste dette diktet  i grusomt vintervær! Men jeg får vel si som de sa, gubbene heime, " e de sleaføre te sankthans, då e de einn sæn vår". Så er det bart da, får vi vel la være å klage.

2 kommentarer:

  1. Er litt trett etter en lang dag, skal lese gjennom innlegget ditt senere. I morgen når jeg er uthvilt. VIlle bare si at jeg er glad jeg fant bloggen. Så at du la deg til som følger hos meg for ei stund siden, men klarte ikke å finne bloggen din . Dette kan du sikkert endre hvis du ønsker link til bloggen din når vi trykker på bildet :)
    Koselig blogg her som jeg gleder meg til å lese i - legger meg til som følger hos deg også. Klem

    SvarSlett
  2. Velkommen som følger, det var veldig hyggelig. Jeg la akkurat til på profilen på bloggen at jeg ønsket flere følgere, og vips så var du der:) Og hjertelig takk for tips, dette må jeg finne ut av. Jeg tror jeg fant bloggen din via Eirin eventyrdamen. Jeg liker bloggen din veldig godt:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!