tirsdag 29. mars 2011

Til eventyrland

Til eventyrland

Giraff, giraff, kan jeg låne din lange hals, fra Loppekatta



Jeg har fortalt om tante Marit før, selvfølgelig. Hun var viktig i mitt liv, sammen med alle de andre gamle som var der da jeg var barn, da jeg levde i eventyre. Tante Marit holdt alltid på med handarbeid, for eksempel sofaputer i aida og mouline- eller perlegarn, eller løpere. Og jeg har også fortalt om Katrine Kalleklev sine bilder, som har minneknappvirkning på meg. For ei stund siden la hun ut til salgs på eplabutikken sin et bilde som heter Til eventyrland. Det minte meg sterkt om de hundene tante Marit laga, av voksduk. Jeg ser for meg lyseblå hunder med litt store polkaprikker. Og lykkelige var de av mine slektinger som fikk slike. Jeg gjorde det ikke, og var veldig misunnelig på dem som hadde fått. Kanskje hun syntes jeg var for stor?

I dag  var jeg inne på Epla og botaniserte litt, da kom jeg over denne giraffen som var til salgs. Det er Loppekatta som selger den, og hun skriver at det fulgte mønster med i ukeblader til slike dyr. Er det noen som vet i hvilke? Det var i alle fall utrolig artig å se igjen et slikt dyr, nærmest i levende live.

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Takk for følge & kommentar!
    Vi lekte litt med tanken på et navn som refererte til the Boston Tea Party
    så "caught your drift" ;)
    Men så måtte det bare bli Polly Jean når vi traff hunden :)
    Elsker også bildene til Katrine Kalleklev, de har sjel samt skaper undring.

    Apropos tøydyr finnes det masse fine gamle mønster til salgs på Etsy
    som f.eks. dette:
    http://www.etsy.com/listing/68599284/vintage-60s-uncut-sewing-pattern-three?ref=sr_gallery_18&ga_search_query=pattern+toy+dog&ga_search_type=vintage&ga_facet=vintage

    Ha en flott vårdag!

    SvarSlett
  2. Hjertelig takk for lenke! Den hunden vet jeg at jeg har sett før

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!