søndag 20. mars 2011

Så kort liv-så mange bøker

Jeg har et anstrengt forhold til bøker. Ikke at jeg ikke er glad i bøker, jeg elsker gode bøker. Jeg er avhengig av bøker. Men de gjør meg så stresset. Om det er en film jeg skulle ha sett, og jeg ikke får sett den, så vel, vel, det er da ikke så farlig. Er det en konsert eller teaterstykke jeg burde ha fått med meg, som går meg hus forbi, så vel, da gjør det det. Men bøker! Jeg kan stå framfor ei hylle med bøker i bokhandelen og kjenne at jeg blir råstresset, jeg rekker det ikke! Jeg rekker ikke å lese alle bøkene jeg vil! Jeg kan alltids lese råfort, men da får jeg ikke med meg hva det handler om , så da går vinninga opp i spinninga.

Akkurat nå er jeg snart ferdig med  Wolf Hall av Hilary Mantel. Den handler om Thomas Cromwell og hans vei til makten, fra brygger- og smedsønn til Jarlen av Essex. En helt utrolig historie. Mantel greier å levendegjøre epoken og hendelsene, jeg lar meg rive med, enda jeg vet jo hvordan det går. Jeg anbefaler boka på det aller varmeste!




2 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for boktips! Kjenner til det bokforholdet der ja. Derfor har jeg begynt med lydbøker når jeg kjører bil! Jeg er temmelig lei av å kjøre bil, noe jeg må hver dag for å komme meg på jobb og i barnehage med sønnen. Men jeg har løst problemet ved å høre på bøker! Det er fantastisk bruk av tid! Takk for melding hos meg om ditt Waageforhold.

    SvarSlett
  2. Ja, lydbøker hadde vært lurt, hvis man kjørte bil. Men slik det er går jeg, eller jeg kjører bare ti minutt, så da blir det ikke tid til det. Jeg har vurdert å gå med bøker på øret mens jeg går, men jeg må høre på fuglene, heller. Og apropos fuglene, tror nesten jeg må lese Fuglane igjen snart..

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!