søndag 30. januar 2011

Søndagsblues

Det ligger så mange forventninger til søndagen. Da skal man ha lang frokost, og være kulturell, og gjøre noe fornuftig, og vaske unna klærne, og være sosial sammen med mann og sønn og anna folk, og hvile ut etter gårsdagens selskap (Nederlandsk/indonesisk Rijsttafel med 50 retter omtrent sammen med gode venner, takk Anke og Jaap), og ut i naturen for å være sunn og frisk og norsk, og ringe mor og datter og gud og hverman, og lese ut boka, og høre på platene og gå på kino og, og , og, og...
Det går ikke opp! Og så skal jeg lage opp blogginnlegg for uka, og sette meg inn i det nye lagringsprogrammet jeg har lastet ned, og rydde soverom og stue, og se gjennom blader for å kaste og brodere litt kanskje, og hvordan i all verden har jeg endt opp med alt dette ?  Hvorfor kan jeg ikke bare akseptere at jeg kommer til å være på sofaen med laptopen i fanget mesteparten av dagen, likevel. At jeg er en dillete latsekk, som ikke har lyst til å gjøre det skapte grann ?

Om ei stund skal jeg gjøre både det ene og det andre fornuftig, men akkurat nå! Akkurat nå har jeg det fint her på sofaen, med laptopen på fanget, og nydelig CD på spilleren; Bryn Terfels "Simple Gifts!

Newton's landscape, MiniMemoryWorlds, Etsy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer!