lørdag 30. april 2011

Gull i Trankokeriet



Noen ganger ser jeg ikke helt det jeg ser. Eller kanskje det heller heter at av og til er jeg temmelig treig i oppfattelsen. Jeg så denne utrolige krukka, kostende nesten ingenting, nærmest gitt for pengene, og så lot jeg være å kjøpe den! Jeg så ikke hvor fin den var, og at jeg måtte ha den!At det går an! Og jeg som er så glad i harer også. Jeg var i Ålesund hos min gode venninne, og som vanlig var vi på Trankokeriet, en utrolig fin brukthandel med utsikt rett ut i havet. Og så ser jeg denne utrolige krukka, og kjøper den ikke!

Vel, det varte ikke lenge, før jeg innså mine villfarelser, og kom tilbake til mitt mer handlekraftige jeg. Så jeg ringte til min like handlekraftige venninne og beordret henne til å kjøpe den for meg. Og det gjorde hun, heldigvis. For nesten ingen penger, og nå står den her, og er noe av det fineste jeg har, når man ser bort fra bildene. Fatet ved siden av er et like stort kupp, Det er motiv nr. 5, "Tryllekunstneren" med originaltegning av Kaj Fjeld for Stavangerflint. Gitt for pengene, nærmest gratis. Som å finne gull, nesten!

3 kommentarer:

  1. Skjønn krukke. Klart du måtte ha den!
    Ønsker deg en fin søndag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Godt med gode venner i nøden. Den var virkelig fin. Godt sett!

    Og jeg tror du har rett i at min fine ting er et askebeger. På den tiden var det jo bare sofistikert med en sigarett eller to.

    SvarSlett
  3. Hei på deg :) Ja det er en snufsende kindereggfigur, jeg er nærmest en samler av slike figurer :)Den keramikkrukken var fin og spesiell. Den har en klassisk form, men dekoren da - tenk hvor mange timer det tok å male det eventyriske motivet! Jeg likte bildet av huset i skogen, en kjempekoselig stue med en nydelig grønnfarge. Jeg har også laget et innlegg om Rødhette i en meget alternativ utgave, morsomt å se flere varianter! Ønsker deg en fin maidag :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!