tirsdag 12. april 2011

Tenke koffert

Jeg skjønner ikke hva det er, hver gang jeg tenker koffert, får jeg visne bein og vondt i viljen. Ja, å pakke i koffert, mener jeg selvfølgelig. Tenkte du noe annet du, nå da? Koffert, kanskje? Nei, her er det reine ord for pengene, ikke noen dobbel bunn. I kofferten altså.

Jeg skjønner ikke hva det er. Jeg elsker å reise. Og det er noe med det, vil du være med på leken, må du smake steken. Altså pakke. Pakke og dra. Jeg utsetter det alltid! Denne gangen har jeg i alle fall planlagt noen dager i forveien, så jeg  har noe rent å putte der du vet. Jeg prøver å unngå ordet, så føles det kanskje bedre. Av og til er det slik at eplet faller langt fra stammen; min sønn betrodde meg her en dag at han  liker å pakke! Skrive liste og krysse av. Kanskje han er en mutant? Eller kanskje det er faren som er stammen eplet har falt fra?

Jeg skjønner ikke hva det er. Jeg reiser torsdags morgen, til nå har jeg lagt badedrakta mi i kofferten. Bare den. Men så har jeg i alle fall husket badedrakt. Jeg skal til Island, og tar med badedrakt. Selvfølgelig. Hva mer? Jeg har kjøpt en liten guide, den skal med. Og fotoapparat. Både det lille og det store. Og kredittkortet. I gull. Trenger jeg mer? Jeg tror jeg sover på det.


Kofferter, fra Sans, Epla

8 kommentarer:

  1. Skal du til Island, spennende! Men jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg er helt lik deg. Hater å pakke i koffert, utsetter det, men det stresser opppe i hodet mitt. Syns det er så vanskelig å finne ut hva jeg kommer til å trenge å ha med. God tur!!

    SvarSlett
  2. En ting til, jeg tror ikke lenken til Give-awayen din fungerer..?

    SvarSlett
  3. Takk skal du ha, Katrine, nå har jeg gått inn og frisket opp lenken, så nå skal den fungere. Og når det gjelder pakking, ja det er vel det at jeg ikke vet hva jeg skal ha med, ender ofte opp med halve garderoben, omtrent

    SvarSlett
  4. He-he-he! Tenkte nok litt koffert i begynnelsen.... men kom meg raskt på sporet igjen. Jeg er elendig til å pakke. Jeg begynner så bra og positivt. Men kort tid etter at jeg har sagt meg ferdig kommer jeg på alle "hva hvis..?" situasjonene som kan oppstå... Ender derfor opp med sinnsyke mengder i kofferten tilslutt!

    Uansett; god tur!! :)

    SvarSlett
  5. Takk for at du la deg til som følger, eple:), og så godt å høre at jeg ikke er alene

    SvarSlett
  6. Morsom tekst :) Fine kofferter. Kjenner meg også igjen.

    Høres ut som du har en grei sjef, gitt, som deler ut påskeegg. Kan jeg spørre hva du jobber med?

    Og: God tur. Island høres fantastisk spennende ut! Regner med at det blir bra uansett hva du har fått med i kofferten.

    SvarSlett
  7. Gutten har det fra tanta si, må vite. Ho, dvs jeg, liker også å pakke. Skriver lister, og krysser av.

    SvarSlett
  8. Da er han ingen mutant da, Hellekari. OG ja, det gikk rett, om jeg ikke hadde med så mye i kofferten, så hadde jeg jo med meg det som var viktig, ull fra topp til tå. Det var kaldt! Og fint, og flott, og vått

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!