torsdag 10. mars 2011

Katt i snø

Jeg har lovet at denne bloggen bare skal være om det som er positivt. Jeg skal ikke skrive om det jeg ikke liker, men bare det jeg synes er bra, artig, kjekt osv. Jeg syndet litt mot det her om dagen da jeg aset meg opp over at folk ikke kan kjøpe blodappelsiner, fordi de har blod i navnet. Og at de derfor måtte døpes om til Røde appelsiner. Det var kanskje en negativ vinkling. Det skal ikke gjenta seg.

Derfor skal jeg heller ikke sutre over dårlig helse, men heller skrive om hvor fantastisk det er å kunne ta helg allerede torsdag kveld. Det er fantastisk kjekt å kunne ta fri torsdag! Helt fri fredag. Helt fri lørdag. Helt fri søndag. Tre dager med nesten blanke ark og fargestifter til. I morgen skal jeg ut og gå en tur, og kanskje ta bilder. Og ellers; ikke en eneste plan. Det er helt nydelig.

Det var forresten så fint å gå til jobb i dag. Da jeg gikk over den store åkeren, var det nydelig sporsnø. En katt hadde gått langs veien, de går på linjal, kattene. Den ene labben settes like foran den andre. Follow the dot, og du får ei rett linje. En fryktelig lat hund hadde også gått der, han hadde ikke giddet løfte labbene høyt nok til å sette et rent spor, men hadde dradd alle fire føttene etter seg. Og et par rådyr hadde krysset veien fram og tilbake også. Tenk det, og jeg bor i en av landets største byer...

Navnløs hund, Katrine Kalleklev

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for kommentarer!