onsdag 15. juni 2011

Barbiegirl på tur

Demie hadde et innlegg om franske Vogues greske temanummer nå, for noen dager siden. Det ene drar det andre med seg, og jeg kom da plutselig på at jeg hadde et veldig spesielt Vogue-nummer liggende; Italienske Vogues  Barbie- nummer fra sommeren 2009, og det har jeg ikke greid å kaste, selvfølgelig. Ikke det heller. Jeg er en samler, ei skikkelig sjur (skjære). Det er et helt skikkelig voguenummer, men det er mindre enn normalt, og alle modellene er Barbiedukker. Jeg har et lite svakt punkt der (der også), jeg fikk aldri Barbiedukke jeg. Bare Midtisøstra hadde. Den fikk hun i bursdagsgave av tante P, og tante hadde strikket en blå minikjole til. Til min store skuffelse var ikke dattera mi særlig interessert. Nå vel, foto shoot. Det var utrolig mange tema, men jeg  valgte et som står mitt hjerte nær, ferie i Italia:


Demie wrote about french Vogues greek issue the other day. That reminded me of my own Vogue treasure, the Italian Barbie issue from 2009. I has not been able to throw it away, of course not. All models are Barbies! As I myself love to be a tourist in Italy, I chose to show you the tourist theme.








8 kommentarer:

  1. Wow..Denne skulle datteren min ha set...Stilig!

    MVH Galleri Tove

    SvarSlett
  2. Kjempefint blad, virkelig et klenodium! Det får meg til å tenke på at jeg har vært på et leketøysmuseum i Praha, der var det også mange stilige barbiedukker :)

    SvarSlett
  3. Jeg pleier ikke være så veldig interessert i moteblader, MEN dette syns jeg var litt fint å se. Jeg syns synd på deg som ikke fikk Barbie!Jeg selv hadde en Barbiedukke og en cindy-dukke.Samt en Ken og en Skipper (mann og datter til Barbie).Mamma sydde ballkjole til henne og jeg strikket rare gensere. Barbiedukka har jeg fortsatt med meg, i kjelleren et sted, med håret i tjafser og ganske sliten..

    SvarSlett
  4. den er skikkelig bra! den må du aldri kaste! herregud skulle aldri trodde at jeg skulle få så mye god "kontakt" med vogue i det siste ; )
    jeg fikk ikke Barbie heller Lise! mamma var veldig imot sånn type leker. så du kan tenkte deg min overaskelse når hun kom på besøk med en Barbie til hennes 2årige barnebarn!!!!

    SvarSlett
  5. Dette nummeret var jo bare helt fantastisk! Hvis de begynner å ha barbiedukker som modeller i hvert nummer, så skal jeg jammen begynne å lese Vogue!

    SvarSlett
  6. fantastisk nummer!!!! Åh så herlig!!! Jeg var helt vill etter Barbie som liten. Når jeg går i lekebutikkene dras jeg automatisk mot hyllene der hun står. Men hun var finere før, syns jeg. Har mine tre dukker fremdeles. :-)

    SvarSlett
  7. Barbie-dukker, ja. De har jeg i grunnen alltid hatt et fjernt forhold til. Er for gammel til å ha lekt med dem. Døtrene mine hadde noen, men de var aldri favoritt-leker.
    Men de sier jo mye om mangt i vår tid, disse dukkene.

    SvarSlett
  8. For et fantastisk temanummer! Skjønner godt at du ikke kasta det.Og det til tross for at jeg synes Barbie og venninnene hennes er litt i tynneste laget som rollemodeller for små barn.
    Utrolig kule fotoserier, moro at Vouge tør å gå så langt vekk fra det de vanligvis produserer.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!