torsdag 9. juni 2011

Vil du se min smukke navle?

Nei, det vil du helt sikkert ikke. Tittelen kommer fra en dansk ungdomsfilm for lenge, lenge siden. På begynnelsen av 80-tallet kanskje? Jeg tror ikke jeg så filmen en gang, men tittelen har festet seg. Men jeg kunne nå tenkt meg å se min egen  navle, i alle fall. Nå som jeg har blitt så navlebeskuende, og bedriver knausing av mitt liv.(nyord i norsk, påkommet av Katrine Men det er plett umulig. Jeg får ikke øye på den, alt for godt innpakket i god mat og for liten bevegelse. Må si det er temmelig ironisk, å bedrive navlebeskuing, uten å kunne se navlen. Men slik er det. Nå skal alt bli mye, mye bedre. Jeg skal trene minst en time hver dag, og nesten ikke drikke vin, og i alle fall ikke spise is. Og nesten ikke brød, eller pasta, og masse linser og pumpernikel. Og målet er ikke mer vidløftig enn å komme inn i sommerklærne fra i fjor, kan ikke kjøpe nye nå, det er for tullete. Det var dagens andre innlegg fra knausen, faktisk.



Alt for mye kake og hyggelige selskaper/ too much cake


Wanna see my beautiful Navel? Of course you don't want to do that. The title is from a danish film from long ago, 1978. I do not think I saw the film, but the title has stuck with me. I really would love to do it myself! See my navel ,that is. In norwegian we say that we are studying our navel (navlebeskuende) when we are too self concious, to self consumed. I am really navelstudying when I now am knausing my life in this blog. This is a new word, Katrine made it som days ago. And I think it needs an explanation. Knaugsgård is an norwegian author that is extremely popular, but I think what he really does, even if he is doing it well, is writing about his own navel. As I am, in my blog. But he has written six books, I think, about everything in his life. Everything. Ok, what is ironical is that I cannot see my own navel, it is too well hidden beneath good food and too little exercise. Not very easy to do navelstudying then. But from now on, things will be different; I will do exercise at least one hour to day, I will drink next to nothing when it comes to wine, and definitely not eat icecream. I will eat pumpernickel, but not bread and pasta, and I will eat lentils and vegetables. Hopefully, I can then use last years summer clothes..in a week or two

8 kommentarer:

  1. Hørtes ut som en bra plan! (Det er mulig jeg ville kuttet litt ned på linsene...) Jeg slanket meg i fjor og har hatt stor glede av å gå ned en størrelse i klær. Og nå er det jo bare kjempedeilig å gå tur i skogen!
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Hei
    Takk for mange hyggelig kommentarer hos meg. Ja, når det gjelder å pusse opp gamle hus, så har jeg vanvittig tålmodighet. Jeg blir heller aldri lei. Jeg er ikke så tålmodig ellers av natur. Kan gå fort lei. Men ikke når det gjelder det gamle. Fantastisk kakebord! Jeg elsker kaker, vin, kaffe, sjokolade rett og slett smaken av det gode liv - det må man nyte. Livet er kort. Ha en riktig god, lang helg.

    SvarSlett
  3. Jeg har fått mindre magemål etter å ha sluttet med alt med melk i.
    Hadde slitt lenge med en mage som en gjæringsballong. Fikk tatt allergiprøver og melk var synderen. Det fører jo automatisk til at det er slutt på de fleste kaker og desserter. Føler meg mye bedre på alle måter.
    Og å få medisiner mot lavt stoffskifte har gjort at jeg har fått forbrenningen i gang igjen, og mye mer energi, og dermed skjer mye av seg selv.
    Nå er det trimmen som må på plass.
    Men trene på treningssenter, nei takk! Dit får ingen meg!
    I går gikk jeg tur med dattera mi og ei venninne. Og de gikk så fort! Fikk opp pulsen og svetten hagla ... Det bør jeg gjøre oftere.

    SvarSlett
  4. det har snudd seg mot et sunnere liv hos oss og...er det sommeren og ferie som nærmer seg, helsa, er det på grunn det er så populært i det siste eller kanskje fordi vi vil egentlig følle bedre under our skin.... uansett jeg støtter og heier på deg jeg : )

    SvarSlett
  5. For et nydelig kakebord- og knausing av eget liv hørtes både skummelt og spennendes ut. Lykke til med det- kanskje jeg også burde prøve det ut? ;)

    SvarSlett
  6. Livet her i Italia hadde blitt mye tristere hvis man måtte kutte ut pasta og rødvin.... Er absolutt for å trimme mere (men ikke på treningsstudio), men pastaen gir jeg ikke slipp på frivillig! ;-)

    SvarSlett
  7. Jeg liker bloggen din veldig godt Lise. Kakebordet ditt ligner veldig på mitt (sjekk facebok bilde fra konfirmasjon), så vi har det også til felles.
    Men jeg er også veldig glad i treningssenteret og har vært det i 12 -13 år. Hvorfor? Fordi jeg er grunnleggende lat. På 45 - 60 minutter får jeg konsentrert helsebringende (og utseendeforbedrende for den som bryr seg om slikt) aktivitet. Etterpå kan jeg gjøre alt det artige, som er enda artigere med gode muskler og lengevarende pust. Så det så.

    SvarSlett
  8. Jeg har vært mye på treningsstudio jeg også, det vil si, en lang periode trente jeg mye. å ble det mindre og mindre, og da de innførte nye apparater over hele fjøla, og ikke hadde en eneste en på jobb som kunne vise bruken, jeg måtte bestille time hos personlig veileder, da giddet jeg ikke mer. Men jeg vurderer sterkt å melde meg inn igjen nå, har bare ikke greid å bestemme meg nok

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!