torsdag 30. juni 2011

En skulle væra fire år om sommar'n

Det var den dagen jeg fylte fire år. Mamma tok meg med på sykkelen inn til byen. Midtisøstra ble passa på av nabo Fru Markussen (ja, for naboene hette slikt, tidlig på sekstitallet). Og jeg husker ikke hva vi gjorde i byen, men da vi syklet tilbake igjen, hadde jeg fått meg solhatt. En fin, bredbremmet hatt med rødt bånd på. Jeg hadde den i flere år. Da vi kom slik at vi så Kringstadbukta, var det så fint! Det glitret i sjøen, og det var fine sollyder i lufta. Og jeg var et lykkelig barn som hadde bursdag. Vi hadde sikkert kake. Kanskje det var den dagen farmor og farfar kom også, i den hvite Fiat 600 de hadde, og jeg fikk et grønt jugglesmykke i hjerteform. Kan godt være. Og så har jeg dette bildet fra samme dag. Det var varmt på verandaen da jeg stod brud. Jeg blir varm bare jeg tenker på fireårsdagen min. Det er snart 39 år siden

It was my birthday, I was 4 years. My mother took me by bike into town. Middlesister was looked after by Mrs Markussen. She did not have a surname. I cannot remember what we did in town, but when we were biking home, I had this very nice hat on my head. And when we came where we could see the sea, it looked so beautiful. The sea was shimmering, and you could hear sunny sounds in the air. I was a happy child. We surely had cake, may be my grandma and grandpa came in their Fiat 600. May be. And I have this photo from the same day. It was very warm on the veranda where I was bride. And inside me, I am still warm when thinking of this day. It is very soon 39 years ago.

6 kommentarer:

  1. Kjempesøt!! og så utrolig godt du husker dagen, jeg er imponert. Jeg husker bruddstykker fra da jeg var lita, men fotografiene hjelper jo på husken også. Det er veldig koselig å ha gamle bilder. Jeg ønsker deg en snart god ferie!!

    SvarSlett
  2. Det var en søt liten "brud" det... :-)

    SvarSlett
  3. Hei! Herlig innlegg og herlig bilde av deg! Det skulle du hatt i stort på veggen! Takk for hyggelig kommentar. Ja, datteren min er lillgammel. Hun vet å snakke til sin mor og det er jeg glad for. Må du ha riktig gode ferieuker. Vi kommenteres mer når du er tilbake.

    SvarSlett
  4. Takk for utfyllende kommentarer til min historie om ekteskapet!

    Så morsomt bilde av deg på 4-årsdagen. Og at du husker dette så tydelig, da :)
    Jeg husker så vidt at mor kom hjem med en baby da jeg var fire år.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!