tirsdag 28. juni 2011

Kristiansand en søndag i juni

I helga var vi turister for en halv dag i Kristiansand. Vi ruslet rundt i Gravane, stort sett. Der spiste vi nydelig fiskesuppe på Bølgen &Moi, is på isbar, og så drakk vi kaffe, og igrunnen rakk vi ikke noe særlig mer. Første gangen jeg var i Kristiansand, var jeg 13 år, og var på reise for første gang helt alene. Ikke bare det, jeg fløy for første gang helt alene også. Jeg vant en ukes leir med reise gjennom Redningsselskapet. Det blir nok et eget blogginnlegg en dag. Men jeg syntes Kristiansand var en veldig fin by. Der kjøpte jeg ei Frøken Detektivbok, og et Romantikk. Nedenfor er inntrykk fra søndagens besøk i Nupenparken









This weekend we were tourists for half a day in Kristiansand. We strolled around in Gravane, had some wonderful fish soup at Bølgen & Moi, ate an icecream at the Isbar, had a coffe, and then we were just sitting there having a good time. The first time I were in Kristiansand, I was 13 years, on a trip I had won. It was very exciting, I was away from my family for 14 days, and I was terribly homesick for the last seven days. I liked the town, and I can even remember I bought a Nancy Drew book, and a magazin. It is 40 years ago, almost to the day.


3 kommentarer:

  1. Ser ut til at dere har pent vær. Fortsatt god ferie!

    SvarSlett
  2. ..Så fint at du hygger deg i byen "min". Det er også fint at Kristiansand kan få være noe annnet enn dyrepark og Sabeltann ;-)
    Kos deg videre.

    SvarSlett
  3. Vi var i Kristiansand i fjor. Koselig by :)
    Ser dere har blå himmel. Kos dere videre i ferien!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!