onsdag 29. juni 2011

En tidlig morgen

Jeg bor i byen ved Nidelva, selveste Trondheim. Men det er faktisk to byer ved Nidelv i Norge, i helga var overnatta vi hos venner på et alldeles nydelig sted ved Nidelva i Arendal. En utrolig mengde båter gikk forbi hele dagen, robåter av typen oxbridge med cox, små joller, gummibåter, og digre cabincrusere som ustanselig gikk på det ene skjæret rett utenfor huset. Vel for å være ærlig, hvis det er et poeng, så så jeg ikke akkurat det, men sønnen i huset så flere dagen før. På natta var jeg oppe en tur på naturens vegne, som det heter, kom til å titte ut, og måtte bare skynde meg inn etter fotoapparatet. Det var eventyrlig vakkert. Med trykk på eventyr.

I am living in Trondheim, where we have Nidelva (The river Nid), but we have two rivers called Nid in Norway. This weekend we visited friends who have a house on the bank of the other river Nid. A wonderful place. A lot of boats were passing during the day, from rowing boats to cabin cruisers, some of the bigger ones hitting a stone just under the water surface.. During one of the nights, I woke up due to an urgent errand. I glansed out, and the beaty of the nature was amazing. I could not let be taking some pictures..






4 kommentarer:

  1. Hei Lise :) Veldig vakre foto og natur!! Jeg synes ofte naturen er vakrere og mer mystisk natterstid om sommeren. Man skal ikke sove bort sommernatta... Keramikk krukken ser større ut i siste innlegg ja :) Kos deg på tur! Her regner det, men det er jo ikke så farlig :)

    SvarSlett
  2. Nydelige stemningsbilder.
    Kjenner jeg puster dypt og rolig når jeg ser dem :)
    Det gjelder å se hva man er omgitt av.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for kommentarer!